reklama

Pohľad radového občana ...

/ alebo prečo ľudia chcú byť klamaní ? / Som jednou z mnohých. Radový občan. Denne som chodila do práce a myslela si, že to tak zostane navždy. Potom som počula o hromadnom prepúšťaní a stále som ešte myslela, že sa to mňa netýka. Mýlila som sa. Týkalo sa. Nuž, čo už, nebola som v tom sama. Po prvýkrát som okúsila nazerať na svet z odvrátenej strany. Z tej, v ktorej veľmi chcete, ale nemôžte, nedarí sa Vám. Hľadáte spôsoby, dúfate, čakáte, že Vám ostatní pomôžu. Paradoxne Vám zvyčajne veria tam, kde si Vy sami veríte málo. Buď to risknete a možno prekvapíte seba samých alebo zotrváte v stave nesebavedomia a hľadáte niečo, v čom ste doma.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Časom však zistíte, že nie je z čoho hľadať. Váš výber sa stále zužuje, až sa opakuje v začarovanom kruhu. Očakávate riešenia od ľudí, ktorí majú vplyv a možnosti, ale akosi márne.Počúvate ich slová o záujme o občana, o sociálnej vláde, o vláde pre ľudí a zistíte, že ani jazykový zákon, ani šrotovné, Vašu situáciu nerieši. Rozhodnete sa rekvalifikovať, ale zistíte, že v ponuke úradu práce sú len kurzy pre kvetinárky, kozmetičky, SBS-károv a obsluhu vysokozdvižného vozíka. Nič z toho Vás neláka, lebo neriešia Vašu situáciu. Žiadne zlepšenie finančnej situácie, len presmerovanie iným smerom. Rozšírenie rozhľadu na úkor vlastných financií. Možno by Vás okolnosti donútili zobrať dáku z ponúk, keby ste boli absolventom, nie človekom v produktívnom veku. Vo veku, keď svoje schopnosti túžite rozvíjať, nie začínať od piky. Keď túžite postúpiť v rebríčku kariéry, nie sa vrátiť naspäť. A tak zistíte, že si potrebujete doplniť vzdelanie. Opäť oddialenie cieľa. Ak chcete študovať , potrebujete financie. Ak chcete financie potrebujete pracovať. Začarovaný kruh. Dá sa to za cenu osobného odriekania. Zaťat zuby a povedať : Vydržím ! Ale človek potrebuje motiváciu. Vedomie, že to, čo robím, nebudem robiť zbytočne. Že nájdem lepšie uplatnenie, že dosiahnem to, po čom túžim - postavenie, kariéru, robotu, ktorá ma napĺňa a baví. A to sa opäť dostávam k možnostiam a ľuďom, ktorí majú možnosti a vplyv. Ak títo nerobia nič, moja snaha vyjde navnivoč. Potrebujem podnikateľské prostredie, potrebujem pracovné príležitosti, potrebujem dáke sociálne istoty a k tým mi pomôže len rozumná vláda, ktorá obhajuje moje záujmy. Čím však prispieva k môjmu postaveniu pocit vlastenca spievajúceho denne hymnu ? Čím vylepšuje finančnú situáciu okrádanie mýtneho systému ? Čím mi zabezpečuje istotu a ochranu pocit, že sa stanem neželaným teroristom ? Ako rieši moju budúcnosť kauza prania špinavých peňazí ľuďmi, ktorí zrovna nie sú pri moci ? Aký význam má vyťahovať to, čo sa už zmeniť nedá na úkor toho, čo sa zmeniť dá , keby sa chcelo ? Aký zmysel má krik : Chyťte zlodeja,keď neutekám, iba ukazujem prstom a čakám, že ho niekto dohoní ? Prečo niektorí nevidia, že ak chcem odstrániť krivdu, podám trestné oznámenie a nie budem zvolávať tlačovú besedu. Keby mi šlo o dokazovanie pravdy, vyvrátim tvrdenia protivníka priamymi argumentami a dôkazmi pekne z očí do očí, nie odkazovaním cez tretiu osobu. Prečo toľkí nechcú vidieť to, čo je očividným a do neba volajúcim ?

Ingrid Galbavá

Ingrid Galbavá

Bloger 
  • Počet článkov:  183
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Vraj, čo ma nezabije, to ma posilní....... nie sú aj tie infarkty dáko limitované ? Zoznam autorových rubrík:  VzťahyRodinné peripetiePohľady z druhej stranyŽivotPriateliaPanské huncúctva..Veľký boj malej poštárkyMoja maličkosťSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu