reklama

Prekážky pri práci ...

Za svoju krátku poštársku prax som sa stretla s viacerými prekážkami, ktoré mi sťažovali výkon svojej práce. Vari najčastejšou prekážkou sú vysoké schránky. Hoci v poštárskych kódexoch sa môžete dočítať, že schránka má byť dostupná, nedočítate sa bližšiu definíciu tejto skutočnosti. A tak si pod pojmom dostupná predstavujú mnohí, čo je dostupné mne, je dostupné i poštárovi. Čo však môže byť značný problém, ak Vy máte výšku meter osemdesiat a poštár má slabých meter šesťdesiat.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)
Obrázok blogu

V prípadoch, keď výška dosahuje značné rozmery, nachádzame pod schránkami schodíky, stupienky, lavičky, stoličku a podobne. Ak sú tieto pomôcky stabilné, povedzme, že môžu slúžiť svojmu účelu, ale dotyční zabúdajú, že by sa nemali porušovať bezpečnostné predpisy a poštár by nemal zdolávať krkolomné prekážky, ale by mal vykonávať svoju prácu v súlade s bezpečnosťou. Preto rôzne šamlíky, lavičky a podobne sú dobrým „dočasným“ riešením, ale „neriešia nepriaznivú situáciu“. Podobne je to so zle umiestnenými schránkami, ktoré sú umiestnené z vnútornej strany plota. Pri ich dočahovaní som si už roztrhala bundu, vyliezala som na plot alebo som dočahovala rukou ako Saxana. Aj to je nevýhodou, ak ste malého vzrastu. Ďaľšou prekážkou je živá prekážka a tou je pes. Veľakrát sa stane, že pes, hlavne pokiaľ sa jedná o zastupujúceho poštára, na ktorého nie je zvyknutý, reaguje až neprimerane nebezpečne. Stalo sa mi, že zatiaľ, čo adresát preberal list, pes rafol do mojej ruky, pričom mu prítomnosť pána bola úplne ľahostajná. Iný pes spoza plota chytil tašku a trhal ňou, ďaľší skáče do výšky schránky a nie je možné do nej vložiť list, kým je na blízku. Oháňanie sa poštou, novinami a podobne nie vždy zaženie psa, ale môže reagovať aj ešte väčším hnevom. Rozkopaná cesta, to je kapitola sama o sebe, keď nie je kam oprieť bicykel, či dostať sa ku schránke. Ako tým trpí bicykel je zase o jeho údržbe. Veľakrát sa okrem prerábania ciest prerábajú priestory. Napríklad sa mi stalo, že sa vo vchode maľovalo a schránky boli prikryté igelitom. Keď sa zatepľuje a prerábajú sa celé vchody, schody, dvere, to je tiež zaujímavá situácia. Okrem farby, polystyrénu a piesku máte vo vlasoch , prípadne na rukáve čokoľvek. O preliezaní uzavretých priestorov a podliezaní stúh, lán a iných materiálov ani nehovorím. Moja najnovšia skúsenosť je s čerstvo natretými schránkami, ktoré dokonca neboli ani označené papierikom, aby ma varovali. Koho napadlo maľovať schránky práve v čase, keď sa do nich doručuje pošta, to som sa nedozvedela. Odniesli si to moje prsty a časopis, ktorý sa prilepil o farbu, miesto skĺznutia dolu schránkou. Počasie je ďaľšou prekážkou, ktorú si nechám ako samostatnú kapitolu. Čo to som už popísala o daždi, ďaľšou prekážkou je sneh a ľad. Keďže bicykel je výrazným pomocníkom pri nosení bremien , v čase snehu a ľadu je jeho manipulácia značne sťažená. Presun , ktorý sa dovtedy udial na bicykli, musí sa teraz odšľapať pešky, čo je čas a námaha navyše. Navyše sa nedá ani používať pero, pretože tuhu s mrazuvzdorným obsahom dosial nevymysleli. A tak sa vám najmä v zime môže stať, že list, ktorý bol nedoručený včera, máte oznámený až o deň neskôr, pretože poštárke zamrzlo pero. Toto sú najčastejšie prekážky, s ktorými sa bežne možno stretnúť pri práci poštára. Ešte stále máte dojem , že je to také jednoduché ? Skúste to jeden víkend s letákmi a možno poopravíte svoj názor. Najmä, ak k jeho doručeniu potrebujete dve ruky. Dve voľné dlane a opretý bicykel. Na pohľad nevinná banalita, ktorá môže človeku riadne skomplikovať život. A to v prípade, že je na dohľad vyššie spomenutá prekážka.

Ingrid Galbavá

Ingrid Galbavá

Bloger 
  • Počet článkov:  183
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Vraj, čo ma nezabije, to ma posilní....... nie sú aj tie infarkty dáko limitované ? Zoznam autorových rubrík:  VzťahyRodinné peripetiePohľady z druhej stranyŽivotPriateliaPanské huncúctva..Veľký boj malej poštárkyMoja maličkosťSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu