reklama

Hľadajú sa Šubovci ...

Stretli sme sa náhodou. Ja som roznášala poštu, on stál práve pri schránkach a zisťoval, či mu niečo neprišlo. Spýtala som sa na jeho meno a on sa predstavil – Šuba. Usmiala som sa a neodolala. Tiež sa totiž volám Šubová, za slobodna. Náš rozhovor potom pokračoval zisťovaním, či nie sme vzdialení príbuzní. Dospeli sme k záveru, že zrejme budeme iba menovci. Potom on dostal nápad, že by bolo zaujímavé zorganizovať stretnutie menovcov v našom okrese a posedieť si pri káve, či pri poháriku. Keďže som poštárka, mám vraj prehľad o Šubovcoch v našom meste a tak by sme to mohli dať dokopy.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Význam slova „ šuba ” v Slovníku slovenského jazyka šuba, -y, šúb žen. r. (rus.)1. kožušinový kabát, dlhý kožuch, obyč. zdobený, bunda: barania, ovčia, vlčia, sobia š.; 2. dlhé kňazské rúcho, reverenda: (Pal.);/ http://slovnik.azet.sk/pravopis/slovnik-sj/?q=%C5%A1uba /Keďže je toto slovo ruského pôvodu , našla som dokonca recept na Ruskú šubuRuská šubaRecepty » Šaláty » Majonézové šalátyPotrebujeme: 1 stredne veľkú cibuľu, 2 plátky slaných sleďov, 2 veľké zemiaky, 1 veľkú mrkvu, 1 menšiu cviklu, tatársku omáčku, čierne korenie, citrónovú šťavu, petržlenovú vňať na ozdobuAko na to: Uvaríme mrkvu so zemiakmi a cviklou. Na podlhovastý tanier rozložíme nadrobno nakrájanú cibuľu, ktorú pokvapkáme citrónom, pridáme na menšie kocky nakrájané slede a potrieme tatárskou omáčkou. Na slzičky nastrúhame 1 zemiak uvarený a ošupaný, okoreníme ho čiernym korením a potrieme znova tatárskou omáčkou. Na to nastrúhame na slzičky mrkvičku, potrieme tatárskou. Znova dáme zemiak, ktorý potrieme tatárskou a na koniec cviklu tiež nastrúhanú na slzičky a taktiež potretú tatárskou omáčkou. Ozdobíme čerstvou petržlenovou vňaťou. http://www.dobre-recepty.sk/detail/12625-ruska-suba/Ak ste nositeľmi tohto mena, či ste nimi boli za slobodna a bývate v okrese Šaľa,prihláste sa mi prosím v diskusii, samozrejme len vtedy, ak vás zaujala myšlienka takéhoto spoločného stretnutia Šubovcov. Spoločne by sme mohli zorganizovať jedno zaujímavé stretnutie.

Ingrid Galbavá

Ingrid Galbavá

Bloger 
  • Počet článkov:  183
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Vraj, čo ma nezabije, to ma posilní....... nie sú aj tie infarkty dáko limitované ? Zoznam autorových rubrík:  VzťahyRodinné peripetiePohľady z druhej stranyŽivotPriateliaPanské huncúctva..Veľký boj malej poštárkyMoja maličkosťSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu