reklama

Práca na dohodu

Keď človek nemôže mať to, čo chce, berie aspoň to, čo mať môže. Keďže sa mi dlho nedarilo zamestnať sa , rozhodla som sa siahnuť aj po možnostiach, ktoré nie celkom spĺňajú moje predstavy. Zamestnala som sa na dohodu a cez agentúru. Cez agentúru som to už raz skúsila a nebyť toho, že som po troch mesiacoch dostala výpoveď, bola by som celkom spokojná. Vtedy som však pracovala na pracovnú zmluvu, takže som nemala predstavu, čo to znamená pracovať na dohodu. Nezachránilo ma to však pred výpoveďou. Preto som si povedala, že všetko je raz prvý raz a zamestnala sa na dohodu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (49)

Ako zamestnanec zvyknutý na určitý štandard pracovných podmienok musím skonštatovať, že som opäť narazila na niečo, čo mi nevyhovuje. Prvá vec, ktorá ma zarazila bolo, že som nedostala skrinku na osobné veci. Veci som si uložila na stoličke, prípadne v regále na to určenom. Keď som sa spýtala, či mi nič nezmizne, dostala sa mi odpoveď, že je tam kamerový systém, ktorý to zabezpečuje. Pre kmeňových zamestnancov tam skrinky sú, avšak ich veľkosť je určená naozaj len na kabelku, či tašku, ktorú si so sebou prinesiete. Keďže je však zima, nepočítajte s tým, že by ste si odložili zateplenú bundu,alebo nedajbože kožuch do tejto malej skrinky. Až vtedy som pochopila, prečo si nemám so sebou nosiť drahé veci. Poviete si, čo by ešte nechcela ? Zhýčkaná dobou, v ktorej dospievala. Alebo len človek, túžiaci po “normálnych” pracovných podmienkach ? Ďaľšia vec, na ktorú som bola zvyknutá bolo zabezpečenie stravy. Všade, kde som doteraz pracovala, bola zabezpečená strava, či už vo forme teplej alebo mrazenej stravy, alebo som dostala aspoň stravné lístky. Dokonca aj pri práci cez agentúru som stravné lístky dostávala. Bolo teda pre mňa prirodzené, že som sa na túto možnosť spýtala. Aby ste rozumeli, toto je totiž prvá práca, v ktorej je strava zabezpečená formou automatov na kávu a čaj a automatu na cukrovinky a bagety . Takže, miesto troch eúr na stravu, ktoré by ste vo forme lístku mali dostať, musíte ešte vy siahnuť do peňaženky a bagety si kúpiť. Keď ma táto skutočnosť pobúrila, dostalo sa mi odpovede, že som len dohodárka, čo by som chcela ? Dohodárom vraj nikto stravné lístky nedá. Pri mojom odvolávaní sa na zákonník práce bola odpoveď rovnaká, vraj zamestnávateľ zabezpečiť stravu dohodárom môže, ale nemusí. Keďže so zamestnávateľom má právo vyjednávať zástupca odborov alebo zamestnaneckej rady a dohodári nič také nemajú, nemáme ani právo na stravu alebo stravné lístky. Zdá sa, že si nepomôžem. Že dohodári nemajú právo na platenú dovolenku alebo PN-ku, to sú už všeobecne známe veci. Čo však robiť, keď nie je iná možnosť ? Pravdu povediac, začínam sa cítiť ako fluktuant, ktorý stále mení zamestnanie, aj keď nie vždy z vlastnej vôle. Obávam sa, že môj, čoraz dlhší zoznam zamestnávateľov môže byť tiež jedným z dôvodov, prečo niektorí z mojich možných budúcich zamestnávateľov radšej siahnu po naoko stabilnejších zamestnancoch, ktorí ten zoznam majú kratší. Začína mi dochádzať trpezlivosť . To vážne nemám nárok na normálny pracovný pomer, v ktorom by som zotrvala až do svojej staroby ? Koľkokrát ešte budem začínať , kým sa konečne začnem cítiť ako človek s normálnymi právami a pracovnými podmienkami ?

Ingrid Galbavá

Ingrid Galbavá

Bloger 
  • Počet článkov:  183
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Vraj, čo ma nezabije, to ma posilní....... nie sú aj tie infarkty dáko limitované ? Zoznam autorových rubrík:  VzťahyRodinné peripetiePohľady z druhej stranyŽivotPriateliaPanské huncúctva..Veľký boj malej poštárkyMoja maličkosťSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu