reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Ingrid Galbavá

Ingrid Galbavá

Bloger 
  • Počet článkov:  183
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Vraj, čo ma nezabije, to ma posilní....... nie sú aj tie infarkty dáko limitované ? Zoznam autorových rubrík:  VzťahyRodinné peripetiePohľady z druhej stranyŽivotPriateliaPanské huncúctva..Veľký boj malej poštárkyMoja maličkosťSúkromnéNezaradené

reklama

Pohľady z druhej strany

Slovenské a kórejské firmy na Slovensku.

Ingrid Galbavá

Slovenské a kórejské firmy na Slovensku.

Mám 43 rokov. Pracovať som začala v osemnástich, teda od roku 1989. V tom roku prebehla nežná revolúcia, takže môžem s kľudným svedomím vyhlásiť,že všetky moje skúsenosti na pracovnom poli sú už porevolučné. Rada by som porovnala pracovné podmienky v jednotlivých zamestnaniach,ktorými som prešla.

  • 13. máj 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 717x
  • 8
www.istp.sk

Ingrid Galbavá

www.istp.sk

Ste v evidencii úradu práce a boli ste v poslednom čase na úrade ? Potom ste zrejme obdržali , rovnako ako ja, používateľské meno a heslo k novej stránke tohto úradu. Internetový sprievodca trhom práce by vraj mal prispieť k tomu, aby sa zamestnávatelia dostali ľahšie k vašim údajom, ktoré ste poskytli v registračnom tlačive, ktoré ste vyplnili, keď ste sa prihlasovali do evidencie úpsvar. Slúžiť by k tomu mal váš osobný profil, ktorý môžete zverejniť pre potreby zamestnávateľov ako aktívny, alebo si ho ponechať ako pasívny, čím prístup zamestnávateľov znemožníte. Nápad možno dobrý, keby , ako to už u nás chodí, nebolo to ono povestné keby ....

  • 26. feb 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 566x
  • 3
„ Ľudskosť “ po novom ...

Ingrid Galbavá

„ Ľudskosť “ po novom ...

Môj brat je telesne postihnutý. Narodil sa síce s rukami a nohami a ako v podstate zdravé dieťa a až po rokoch sa zistilo, že má niečo ako osteoporózu /osteogenesis imperfecta/ a po našom teda trpí lomivosťou kostí. Až v dôsledku tejto choroby sa z neho stal telesne postihnutý jedinec. Časom sa zistilo, že rovnakou diagnózou trpím aj ja, aj keď v menšej miere, teda ja už telesne postihnutá nie som. Svoj život bez brata si však neviem predstaviť. A nielen bez neho. Vďaka nášmu postihnutiu sme spoznali kopec ťažšie , či ľahšie postihnutých ľudí, ktorí sú jedinečnými osobnosťami a ľuďmi s veľkým L.Prečo toto vlastne píšem ? Pre toto : http://www.hlavnespravy.sk/terorizmus-s-ludskou-tvarou-holandsko-a-belgicko-umozni-vykonavanie-eutanazie-na-postihnutych-babatkach/110753/

  • 31. júl 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 099x
  • 6
Ako sa Zorka zaľúbila ...

Ingrid Galbavá

Ako sa Zorka zaľúbila ...

Zorka bola celkom správna baba. Pohodová, usmiata, brala veci s optimizmom, nechýbal jej zmysel pre humor, spravodlivosť, ale vedela sa aj nahnevať. Skrátka, zamilovaniahodná bytosť. Hoci to imponovalo viacerým mužom, nikomu nedovolila prekročiť hranicu kamarátstva. Až raz.

  • 30. apr 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 686x
  • 1
Neprirodzenosť.

Ingrid Galbavá

Neprirodzenosť.

Aké ste mali detstvo ? Býva väčšinou prvá otázka psychoterapeuta. Vždy som sa tomu smiala, kým som neprišla na to, že táto skutočnosť naozaj človeka podstatne ovplyvňuje, či už negatívnym, alebo pozitívnym spôsobom.

  • 20. mar 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 143x
  • 163
reklama
Hranice únosnosti

Ingrid Galbavá

Hranice únosnosti

Žijeme zvláštnu dobu. Povedala by som extrémnu. Na jednej strane dav nezamestnaných, čo sa márne snažia nájsť si prácu a deň po dni zľavujú zo svojich nárokov, pokiaľ im to dovoľujú okolnosti. Každý má totiž iné minimum na prežitie, iné schopnosti prispôsobiť sa požiadavkám, alebo možnosti, či schopnosti sa rekvalifikovať.

  • 12. mar 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 377x
  • 30
Otázka priorít

Ingrid Galbavá

Otázka priorít

Zdenka bola vyučená chemička. Po materskej bolo jej miesto laborantky už obsadené, a tak jej ponúkli iné, na expedícii. Keďže nemala inú možnosť a dúfala, že sa časom dáke uvoľní, vzala ho.

  • 20. feb 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 328x
  • 21
Moc myslíš ...

Ingrid Galbavá

Moc myslíš ...

„ Bože, ty všetko analyzuješ, rozmýšľaš, moc myslíš ...“ povedal mi raz dávno jeden známy. Možno na tom naozaj niečo je, lebo, keby som na chvíľu dokázala vypnúť „zadné vrátka“, možno by som sa mohla mať celkom fajn ... Napríklad ako vtedy ...

  • 18. feb 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 651x
  • 7
Relativita života.

Ingrid Galbavá

Relativita života.

Stretli sa na lavičke v parku. Jedna mladá, so šatkou na hlave, druhá staršia, opierajúca sa o paličku. Posadila sa, paličku oprela o operadlo a privravela sa dievčine : „ Nohy mi nechcú slúžiť. Nikdy v živote som nebola u doktora a teraz som už rok na invalidnom dôchodku.“ Zadívala sa na mladučkú prísediacu a pokračovala : „ Ty si ešte mladá, máš mladé nohy, celý život máš pred sebou.“ Trpko sa usmiala a zadívala sa kdesi do neurčita.

  • 10. feb 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 198x
  • 18
Premárnená príležitosť

Ingrid Galbavá

Premárnená príležitosť

V čase mojej nezamestnanosti, natrafila som na inzerát : Ekonomická firma s dlhoročnou tradíciou hľadá administratívnu silu, asistentov a obchodných zástupcov na rôzne pozície,keďže otvára nové pobočky vo vašom kraji. Požadujeme stredoškolské vzdelanie s maturitou. Nutné zaslať ručne písaný životopis.

  • 10. dec 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 310x
  • 17
reklama
Dom opatrovateľskej služby v Šali - Veči

Ingrid Galbavá

Dom opatrovateľskej služby v Šali - Veči

V jednom z minulých článkov som písala o priateľovi, ktorý je vozíčkár. Keďže sme sa dlho nevideli,navštívila som ho. Povedal mi, že býva v Dome opatrovateľskej služby. Pod pojmom DOS som si predstavila miesto, kde žijú ľudia zväčša staršieho veku, alebo aspoň zdravotného stavu, ktorý vyžaduje pozornosť okolia . Sú odkázaní na ich pomoc a vyžadujú si k tomu vhodné podmienky na prežitie. Keď som však prišla na miesto určenia bola som situáciou dosť zaskočená.

  • 18. sep 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 179x
  • 8
Cesty k viere

Ingrid Galbavá

Cesty k viere

Slávny kazateľ umrel a dostal sa do neba. Tu si všimol, že jednému taxikárovi z toho istého mesta sa ušlo lepšie miesto ako jemu. Utekal sa vyžalovať svätému Petrovi. " Nechápem. To musí byť omyl. Celý môj život patril kázaniu." Svätý Peter povedal : " My tu odmeňujeme výsledky. Vaša ctihodnosť, pamätáte sa na účinok svojich kázní ?"

  • 21. aug 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 156x
  • 18
Zákon schválnosti ,

Ingrid Galbavá

Zákon schválnosti ,

alebo "Božie mlyny ? " Elena bola administrátorka. Pre tých z vás, ktorí nevedia, čo to je, striedala kolegyne, ktoré dovolenkovali, ochoreli, alebo nepracovali z iných dôvodov. Postupne sa naučila všetky posty a kolegyne sa nemuseli báť, že by došlo k nepríjemnostiam, pravda, ak sa nevyskytli nepredvídané okolnosti. Lenže, došlo k obdobiu, keď žiadna z kolegýň nepotrebovala byť doma, nebola chorá, ani nemala choré dieťa. A tak sa Elena stala nadbytočnou. Aj keď bolo viac ako isté, že je to prechodné obdobie, že sa blíži obdobie dovoleniek, keď bude plne vyťažená, momentálne proste nebolo za koho robiť. Keďže to nikto neriešil, došlo k najhoršiemu. Elena dostala výpoveď z dôvodu nadbytočnosti. Sklamaná, s ranami na duši , hlásila sa na úrade práce.

  • 5. júl 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 753x
  • 29
Veľký boj malej poštárky 9

Ingrid Galbavá

Veľký boj malej poštárky 9

Poštárčina je návyková .... V máji bol rok odvtedy, čo som sa rozhodla živiť poštárskym remeslom. Hoci začiatky boli všelijaké , dnes by už nikto nepovedal, že to dievča zápasiace s bicyklom bude niekedy jazdiť ako "ďabél" aj s taškami plnými pošty.Stačilo s tým vybabrať a nájsť spôsob, ktorý mi vyhovuje a všetko je zrazu "brnkačka". Nie, nie je to celkom tak, ale je to nepomerne lepšie ako v začiatkoch.

  • 26. jún 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 534x
  • 7
Deň nádeje - deň SM.

Ingrid Galbavá

Deň nádeje - deň SM.

Poznali sme sa zo ZŠ. Hoci sme sa narodili v jednom roku, on končil školu o rok skôr. Ďalej sme sa však stretávali na ulici. On, s korčulami na pleci, s hokejkou v ruke, alebo s kamošom za činžiakom kopal do lopty. Športovo založený chalan. Potom mi na pár rokov zmizol z dohľadu. Ako som sa neskôr dozvedela, odsťahovali sa. Po dlhšom čase som ho stretla, tentokrát v ruke držal barličku,o ktorú sa opieral. Pýtala som sa, kam ide a on povedal, že cvičiť. Viac som sa nevypytovala. Rozišli sme sa v domnení, že mal úraz a ide na bežnú rehabilitáciu. Po rokoch som podľahla novodobému ošialu a na azete náhodou natrafila na známu tvár. Otvorím profil, či sa dozviem niečo nové a hneď v úvode čítam - som na vozíku a mám sklerózu multiplex. Priznám sa, že pod pojmom skleróza sa mi vybavili výpadky pamäti, ktoré máva s vekom väčšina z nás. Keď som si však prečítala o tejto chorobe niečo viac, bola som čoskoro vyvedená z omylu..

  • 27. máj 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 446x
  • 7
reklama
Veľký boj malej poštárky 8

Ingrid Galbavá

Veľký boj malej poštárky 8

Letáky Reklama. Valí sa na nás z každej strany. Každá firma chce dať vedieť o svojej existencii, o svojich akciách, zľavách a ponuke. A občan chytaj sa, namotávaj sa. Stalo sa už dobrým zvykom nachádzať letáky vo svojej schránke. Tí, ktorých otravovali, vypísali si na schránku žiadosť ušetriť ich. Niektorí zlomyselníci aj tak vyhladávajú práve tieto schránky, aby naplnili ich obsah čo najväčším množstvom nezmyslov. Po vzájomnej dohode sa väčšina nájomníkov rozhodne riešiť situáciu jednou spoločnou schránkou na letáky, umiestnenou vo vestibule, alebo ešte vonku pri vchode.

  • 24. feb 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 165x
  • 45
Veľký boj malej poštárky 7

Ingrid Galbavá

Veľký boj malej poštárky 7

Šikovná nešika :-)) Už deviaty mesiac "bojujem" s poštárčinou. Poznáte už moje prvé úspechy i neúspechy. Reakcia okolia je hodne ovplyvnená povahou daného jedinca, ktorý moju prácu posudzuje.Chcem sa poďakovať všetkým tým, ktorí mali v mojich začiatkoch so mnou trpezlivosť a nešetrili povzbudivými slovami. Moja vďaka je o poznanie väčšia a úprimnejšia aj po dnešnom dni.

  • 15. feb 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 891x
  • 20
Veľký boj malej poštárky 6

Ingrid Galbavá

Veľký boj malej poštárky 6

Najčastejšie chyby Keď sa u Vás objaví nová alebo zastupujúca poštárka potrebuje sa najprv vo Vašom teréne zorientovať. Nepozná prostredie, nepozná ľudí. Aj v prípade, že prostredie pozná, určite nepozná rozloženie schránok menovite a tiež jej chvíľu trvá , kým sa zorientuje.Preto je pre ňu dôležité, aby si listy uložila presne podľa pochôdzky. Poradie, v akom sú uložené jej napovie v prípade, že by stratila niť. A k tomu jej môžete dopomôcť aj Vy, hoci si to možno neuvedomujete.

  • 30. jan 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 446x
  • 13
Striedač - nevďačná funkcia

Ingrid Galbavá

Striedač - nevďačná funkcia

Striedač, to je ten človek, ktorý Vás zastupuje, keď chcete ísť na dovolenku, je k dispozícii , keď Vás nečakane prepadne chrípka, alebo si zlomíte nohu. A je to aj ten človek,ktorý je občas navyše, keď práve nie je dovolenkové obdobie a všetkým slúži zdravie. A ako by mal vyzerať ideálny striedač ? Najlepšie by bolo, keby bol slobodný, alebo rozvedený, skrátka bez záväzkov, plne k dispozícii. Nemal by nikdy vravieť NIE, nemal by byť nikdy unavený, práve naopak, mal by vydržať viac ako ostatní. Veď predsa tam, kde ostatným stačí ovládať jednu a tú istú prácu, on musím ovládať aspoň dve, či tri. Čím flexibilnejší, tým lepšie. Nemal by frflať v žiadnej situácii, ale byť pripravený tam, kde iní zlyhajú. Lenže, má to malý háčik. To by nesmel byť človek.

  • 15. jan 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 496x
  • 7
Veľký boj malej poštárky 5

Ingrid Galbavá

Veľký boj malej poštárky 5

Prvý sneh ... Dážď je pre poštára nepríjemná záležitosť, ale sneh má tiež svoje čaro ..

  • 27. dec 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 525x
  • 10
reklama
SkryťZatvoriť reklamu